Sunday, November 08, 2009

Mana hang yang dulu??

Ya, Allah.. terkejut aku dengaq yang laki tu buat mcm tu kat hg.. Tapi kenapa hg biaq,wahai sahabatku... jgn biaqkan maruah hang tergadai disebabkan jantan x gna tu. Tu la.. aku dah ckp, jgn dok bercinta,jgn dok bercinta... hg bercinta jugak.... kenapa hg jadi mcm nie, sahabat aku???? Kita ni muda lagi, buleh dak hg jgn pikiaq lagi pasai cintan cintun ni?? Budak2 sekolah sekarang nie pun dh ramai yang teruk. Kenapa?? kenapa?? sebab depa mudah sangat termakan pujukan syaitan. aku jamin hg takkan jadi mcm tu kalau hg x bercinta.. aku byk kali dh nasihatkan hg. lupakan ja la cinta tu, kawanku.. ia x mmbawa maksud apa2 pun bagimu... Tengok blog Sharifah dan Cheda..Kami semua xmau hg jd perempuan yang mudah terpedaya dgn lelaki..

Jadilah HANG yang sebenaq... yg dlu solehah...yang baik dan bertanggungjawab...yg lgsung x cayaq bila tgk lelaki.. jgn la buat mcm tu lagi. aku x sggp tgk kwn aku sndiri hilang maruah disebabkan lelaki tu.. Jgn mudah sgt terpedaya. setan buleh ja buat apa2. hg jgn laa jadi mcm tu!

Apa2 pun, aku doakan hg jadi anak solehah di dunia dan akhirat.. janji dengan aku JANGAN sekali2 buat mcm tu dah. Aku mohon sgt2.. Jadilah seorang insan yang berguna sahabatku.... Amalkan membaca Ayat Kursi.. Semoga dihindari daripada syaitan Laknatullah..

>> Tak usahlah aku sebut nama empunya diri... Kasihan dia..

1 comment:

shazana said...

sabr ye kakak...jdla penasihat yang baik utk kawan kakak tu..moga Allah bantu kakak dalam mengembalikan kwn kakak yang dulu..